Abonnements- og servicebetingelser
Revideret 1. november 2024
United Facility Partners A/S dækker alle omkostninger forbundet med arbejdet såsom arbejdsløn, ferie- og sygedagpenge, sociale bidrag, medarbejdernes ulykkesforsikring, beklædning, redskaber, og materialer, ansvarsforsikring, uddannelse, arbejdsledelse mv., samt udøver kvalitetskontrol med det udførte arbejde. Medarbejderne har tavshedspligt om de af kundens interne forhold, som de måtte blive bekendt med i forbindelse med arbejdets udførelse.
United Facility Partners A/S er ansvarlig for skader dennes medarbejdere ved uheld, fejl eller forsømmelser, måtte påføre kundens bygninger eller ting. Leverandørens ansvar opgøres i overensstemmelse med dansk rets almindelige regler. Kunden skal kunne dokumentere årsagssammenhæng mellem leverandørens medarbejdere og den pågældende skade. Nærmere oplysninger om den specifikke dækning kan fås på anmodning. Leverandøren er i intet tilfælde ansvarlig for kundens indirekte tab, herunder driftstab, avancetab og lignende omkostninger.
Kunden udleverer mod kvittering det nødvendige antal nøgler/kort som forsynes med findelønsskilt, registreret hos leverandøren. Leverandøren erstatter bortkomne nøgler/kort, men påtager sig ikke et videregående ansvar som f.eks. omstilling af låse eller øvrige følgeskader.
Betaling netto 10. dage, medmindre andet aftales. Betalingsbetingelser beregnes fra fakturadato Erlægges betalingen ikke rettidigt er leverandøren berettiget til at kræve rykkere og renter og efter skriftlige påkrav at hæve aftalen.
Hvis der som følge af love eller overenskomster med faglige organisationer sker ændringer i leverandørens lønudgifter eller forekommer andre omkostningssvingninger, kan vederlaget reguleres med den procent, hvormed leverandørens samlede udgifter er blevet ændret gennem de pågældende love, overenskomster eller omkostningssvingninger.
Prisregulering kan normalt foretages én gang årligt pr. 15. marts, medmindre andet er aftalt. Prisreguleringen vil blive reguleret efter det offentlige nettoprisindeks, dog minimum 3 %.
Enhver ændring i denne aftale eller vedrørende arbejdets udførelse skal skriftligt aftales med ledelsen hos leverandøren.
Hvis en opgave ønskes flyttet eller aflyst, skal dette meddeles servicelederen senest 5 arbejdsdage før.
Såfremt det udførte arbejde ikke lever op til det aftalte, skal der skriftligt klages til servicelederen inden for 5 arbejdsdage efter at opgaven er udført.
Aftalen kan gensidigt skriftligt opsiges med 4 måneders varsel til udgangen af en måned. Opsigelsen fremsendes på mail til bogholderi@ufpa.dk. Såfremt opsigelsen varsles sidste hverdag i måneden, skal denne være os i hænde senest kl. 12.00.
Ønskes der at opsige dele af aftalen (enten ved at fravælge services eller nedgang i interval) gøres dette med varsel på 2 måneder til udgangen af en måned. Dette skal ligeledes meddeles til bogholderi@ufpa.dk
Ved samarbejdets ophør og indtil 12 måneder derefter, må kunden ikke lade arbejdet udføre af personer, der indenfor det sidste år har været ansat ved leverandøren med dagligt arbejde eller ledelse. I tilfælde af overtrædelse af denne bestemmelse, er leverandøren berettiget til en erstatning på op til 25 % af 1 års vederlag.
Ved fast månedspris:
Prisen er udregnet efter kalenderårets gennemsnitlig antal arbejdsdage pr. måned. Dvs. månedsprisen er fast i hele kalenderåret, uanset om den enkelte måned indeholder helligdage.
Hvis der ønskes at arbejdet bliver udført på en helligdag, tillægges et helligdagstillæg.